Reykjavik에서 1번 국도를 타고 동쪽으로 동쪽으로 이동하다가 문득 지도에서 Lonely planet에서 새들을 관찰할 수 있는 자연 보호구역이 있다는 정보를 입수 Selfoss에서 1번 국도를 살짝 벗어나 남쪽 해안가로 나아갔다. 하지만 왠걸 자연보호구역에 관련된 아무 표지판도 찾을 수 없었다. 대신에 들어선 작은 어촌 마을 Eyrarbakki. 마치 동화속의 장면을 구현해 놓은 세트같은 마을이었다. 사람의 인적은 찾을 길이 없었고 간혹 스쳐지나가는 자동차 소리만 거리를 살짝 훓어내고 있었다. 하긴 이 도시에 사는 인구가 600명이 채 안된다고 하니...... 아이슬란드는 대부분 인구가 수도인 Reykjavik 주위에 몰려있어 Reykjavik이 있는 Reykane반도를 제외하면 500명 이상의 거주민이 사는 도시가 거의 없다.
We drove to the East East East of this country through No. 1 road, the circle highway to connect all major city in Iceland. After about 1 hour driving, the nature reserve in the map in southwest Iceland caught my interest. So, we escaped from No. 1 at Selfoss, a traffic hub and followed No. 34. However, it was impossible to find any kind of sign for nature reserve area. Instead, Eyrarbakki welcomed us. Eyrarbakki is a small-fishing town whose population is just below 600. Very calm and silent. It was like a small town in a fairy tale with colorful houses (not made by cookies).
마을을 두르고 있는 방파제 너머로 빙하에 휩쓸려온 퇴적물들이 쌓여 갯벌이 넓게 펼쳐져있었다. 이 갯벌은 새들의 훌륭한 쉼터가 되어 많은 종류의 새들이 날아들고 또 날아가고 있었다. 그래 이 걸 보고 새들을 많이 볼 수 있는 자연 보호 구역이라고 했나 보다. 역사적으로 이 마을은 유럽 본토를 연결하는 항구로의 역할을 충실히 했었다고 하지만 지금은 쇠락하여 새들이 그 자리를 대신하고 있었다. 그리고 이 고요한 마을의 인상과는 달리 아이슬란드에서 가장 큰 교도소가 근처에 있어서 이 마을 사람들의 생계를 책임지고 있다고 한다.
Behind this village, there was a bank which seems to guard the town against the wave from atlantic ocean. The sediments from melted iceberg may accumulate here and provide birds with the nutrient that allure the migration of birds. I thought that it was the reason that we could call this area nature reserve area. Historically, this village was the biggest port for European, but now they seemed to be replaced by birds.